Monday, December 29, 2008

AZAM BARU

Gambar: Penyelesai masalah anda, semuanya berlesen dan sah di sisi undang-undang.
_______

Tok Janggut, ini adalah azam tahun baru saya.

TAK MAHU BERHUTANG, TAK MAHU PENDEK FIKIRAN, TAK MAHU BERCAKAP MENGENAI ORANG LAIN, TAK MAHU PANJANG ANGAN-ANGAN, TAK MAHU CEPAT MEMPERCAYAI KATA-KATA YANG TAK TENTU SUMBERNYA, TAK MAHU MEMBUANG MASA, TAK MAHU CEPAT MELENTING, TAK MAHU JADI BODOH SELAMA-LAMANYA.

MAHU MEMPUNYAI KELUARGA YANG BAHAGIA, MAHU DI BERKATI SEGALA USAHA, MAHU BERJAYA, BEBAS DARI MASALAH KEWANGAN DAN MAHU MENJADI SEORANG INSAN YANG BAIK.

SAYA MAHU BERJAYA. DOAKAN SAYA.
SEKIAN, TERIMA KASIH.
_______________________________

Semua orang sukakan yang baik-baik, semua orang mahukan kejayaan. Kita bersama-samalah doakan semoga kita semua berjaya sepanjang tahun 1430 Hijrah ini.
***

Ya Allah, di Maal Hijrah yang barakah ini, jadikanlah kami orang yang sentiasa patuh kepada perintah Mu, meninggalkan segala larangan Mu, mulia dan sayangilah kami, bahagiakanlah keluarga kami, sihatkanlah tubuh badan kami, berkati dan murahkan rezeki kami, teguhkan keimanan kami, berikan kenikmatan beribadah kepada kami, jauhkan kami dari fitnah dan musibah, suburkan benih keIslaman dengan penuh rasa kasih dan sayang. Berikanlah kami keberanian untuk menghadapi kenyataan dan berikanlah kami kekuatan untuk mendirikan kebenaran. Kabulkanlah doa kami ini Ya Allah.

Amin, amin, amin Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.

No comments: